CASCO PHIL

NN.: Ouverture
G. LIGETI: Concerto Romānesc
Fr. SCHUBERT: Die Grosse C-Dur Sinfonie

De musici van Casco Phil vertolken muziek met een enorme drive en begeestering. Onder de deskundige leiding van hun Chefdirigent B. Haemhouts wordt er naast de ingetogen muziek van Ligeti de grote symfonie van Schubert uitgevoerd, adembenemende muziek, kortom een avond met vele klankkleuren.

CASCO PHIL

Casco Phil is een dynamisch collectief dat alle vooroordelen over het orkest op zijn kop zet. Voortgestuwd door de artistieke visie van chef-dirigent Benjamin Haemhouts, die het ensemble al van bij zijn oprichting leidt, profileert Casco Phil zich als een unieke speler in het Belgische concertlandschap. Een flexibele, geëngageerde groep muzikanten die een breed repertoirenet uitwerpt. Met West-Europese, klassieke composities als fundament kijkt Casco Phil bewust over genreschotten heen en maken we graag uitstappen naar hedendaagse avant-garde, jazz- en popmuziek.

Wendbaar in vorm, onwrikbaar in kwaliteit. Want hoe divers onze projecten ook mogen zijn: voor alles wat we doen, houden we onszelf aan de hoogste artistieke standaard. Tot de vaste kern van ons ensemble behoren musici die zorgvuldig geselecteerd werden op basis van hun artistieke en menselijke kwaliteiten. Met een onmetelijke drive geeft iedereen keer op keer het beste van zichzelf.

cascophil.be

BENJAMIN HAEMHOUTS

Benjamin Haemhouts is een van de meest gedreven Belgische musici van het ogenblik. Na een carrière als solotrombonist in de Duitse Bamberger Symphoniker legde hij zich toe op het dirigeren en studeerde orkestdirectie bij de Russische dirigent Alexander Polyanichko. Zijn samenwerking met dirigenten als Sir Simon Rattle, Valery Gergiev, Bernard Haitink, Herbert Blomstedt, Gustavo Dudamel, Giuseppe Sinopoli, Jonathan Nott en Esa-Pekka Salonen oefende blijvende invloed op hem uit.

Sinds hij chef-dirigent werd van Casco Phil vallen zijn grensverleggende programma’s op waarin hij graag hedendaags werk combineert met composities uit de barokke en klassieke periode. Zijn interpretatie kenmerkt zich door grote dynamische contrasten, nauwgezette articulatie, een rijk kleurenpalet en een bevlogen en aanstekelijke manier van musiceren. Als dirigent werkte hij ook samen met het Symphonische Orchester Tchernovcy, het Brussels Philharmonic, het Nationaal Orkest van België, de vermaarde Bamberger Symphoniker,…

haemhouts.be