CAROUSEL CHAMBER MUSIC ENSEMBLE

W.A. MOZART: Hoornkwintet kv. 407
C.M. von WEBER: Klarinetkwintet op. 34
L. van BEETHOVEN: Septet op. 20

Het kamermuziekensemble Carousel brengt verschillende jonge uitmuntende musici samen rond de gelauwerde Belgische klarinettiste Annelien Van Wauwe. Naast een hoorn- en klarinetkwintet staat ook het grandiose Septet van Beethoven op het programma. Het wordt een avond van variaties en sublieme muziek.

CAROUSEL CHAMBER MUSIC ENSEMBLE

Het Mechelse kamermuziekensemble CAROUSEL brengt twaalf jonge uitmuntende musici samen rond de gelauwerde Belgische klarinettiste Annelien Van Wauwe. De musici komen uit zes Europese landen en zijn één voor één actieve kamermusici en solisten. De leden van Carousel zijn prijswinnaars van gerenommeerde wedstrijden. Het ensemble werd in 2019 opgericht door Annelien Van Wauwe en speelde zijn debuutconcert tijdens Klara in de Singel 2020. Tijdens het seizoen 2022-23 speelde het ensemble ondermeer haar debuut in de Wigmore Hall in Londen. De aanpak van het Ensemble is modern en creatief en biedt zowel traditioneel als hedendaags repertoire aan.

carousel-ensemble.com

Carousel takes you on a lively, joyful, passionate and enthusiastic musical ride! MUSICPRESS

ANNELIEN VAN WAUWE

De Belgische klarinettiste Annelien Van Wauwe, voormalig BBC New Generation Artist, won de Borletti Buitoni Trust Award en is winnares van de Internationale Muziekwedstrijd van de ARD. Ze staat bekend om haar expressieve, lyrische en virtuoze uitvoeringen.

Annelien Van Wauwe neemt exclusief op voor het Pentatone label. Haar eerste album 'Belle époque' met het Orchestre National de Lille kwam uit in 2019 en won een Opus Klassik in 2020. Haar nieuwste concertopname 'FLOW' met de NDR Radiophilharmonie bevat bassetklarinetconcerti van Mozart en Henderickx en werd uitgebracht in 2022. Annelien Van Wauwe trad als soliste op met vele toonaangevende orkesten, zoals het DSO Berlijn, de NDR Radiophilharmonie, de Salzburg Camerata, het Mozarteumorchester Salzburg, het Brussels Philharmonic,...

Annelien is oprichtster van het kamermuziekensemble Carousel. Zij is pedagoge en is hoofddocente klarinet in het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

annelienvanwauwe.com

Her playing has abundant warmth and lyricism, allied to a sinuous vocal quality.
CLASSICAL SOURCE