BELGIAN NATIONAL ORCHESTRA

B. SMETANA: Vltava – De Moldau
P. TCHAIKOVSKY: Pianoconcerto nr. 1
A. DVORÁK: Symfonie nr. 7

Na de Boheemse klanken van de Moldau speelt Liebrecht Vanbeckevoort , laureaat van de Koningin Elisabethwedstrijd - piano 2007, het meesterlijke pianoconcerto nr. 1 van Tchaikovsky. Vervolgens horen we de 7de symfonie van Dvorák, één van de hoogtepunten uit zijn symfonische oeuvre.

KAREL DESEURE

De Belgische dirigent Karel Deseure maakte snel naam door zijn bevlogenheid, grote veelzijdigheid en artistiek intelligente interpretaties. Hij werkte reeds met het Lucerne Symph. Orch., Philharmonie Zuidnederland, Belgian Nat. Orch., Antwerp Symph. Orch., NL Radio Philh. Orkest, Symfonieorkest Vlaanderen, Het Gelders Orkest en Brussels Philharmonic.

Na zijn debuut in 2016 bij Opera Zuid met Puccini’s La Bohème werd hij onmiddellijk opnieuw uitgenodigd om Un Ballo in Maschera van Verdi en Bernsteins’ A Quiet Place te dirigeren. Karel Deseure behaalde zijn Masters diploma dwarsfluit aan het Conserv. van Antwerpen. Daarna trok hij naar het Conserv. in Den Haag om orkestdirectie te studeren. In 2012 won hij de prestigieuze dirigentenprijs Anton Kersjes en in 2018 won hij de Schaunard Award. Sinds 2019 is Karel docent orkestdirectie aan het Conserv. van Amsterdam.

This man is amazing - working with him has been a joy, so creative and so rewarding.
PAUL CARR

LIEBRECHT VANBECKEVOORT

Als laureaat en publiekslieveling van de Koningin Elisabethwedstrijd in 2007, bouwde Liebrecht Vanbeckevoort een ijzersterke reputatie op als concertpianist. Sindsdien concerteert hij op internationale podia in Europa, China, Zuid-Korea, Zuid-Afrika, Canada en de USA.

Zijn omvangrijke repertoire omvat zo’n 40 met verschillende orkesten uitgevoerde pianoconcerti van o.m. Bach, Mozart, Beethoven, Chopin, Brahms, Liszt, Grieg, Ravel, Gershwin, Rachmaninov, Tchaikovski, Prokofiev, Shostakovitch,... Als gepassioneerd kamermusicus deelt Liebrecht het podium met vele gelauwerde artiesten. Het vertaalt zich ook in zijn engagement als artistiek directeur van het festival “Klassiek Leeft” te Knokke-Heist en “Piano LAB” in Alden Biesen te Bilzen. L. Vanbeckevoort vervolmaakte zich bij pedagogen als J. Michiels, M. Pressler, R. Sherman en E. Wirssaladze. Hij is docent piano aan de LUCA School of Arts te Leuven en geeft regelmatig masterclasses. Daarnaast is hij een enthousiast en geëngageerd reisleider op muziekreizen voor het Davidsfonds.

A really splendid artist! Mature, imaginative and authoritative.
THE JUILLIARD SCHOOL NEW YORK